Aktuální novinky

14.09.2010 22:08

Jelikož jsem ostuda ostudná a za posledních 14 dní jsem nenapsala ani jednu novinku, musím to napravit, a tak se alespoň pokusím shrnout to nejdůležitější v pár bodech. Nebude mezi nimi zřejmě žádná návaznost, protože už je 11 večer a prostě co mě napadne, to napíšu :).

 

1. Belinda zase trochu povyrostla a ztěžkla. Určitě už nemá 4,4 kg, přesnou váhu zjistím tento týden na druhém očkování.

2. Je to strakatá neposlušná opice. Na postel a gauč se naučila skákat mnohem dřív, než jsem čekala, a když se jí zachce, běhá jako pološílená po bytě a svůj okruh zakončí mohutným skokem na mně nebo Jirku sedící na gauči. Je to jako útok rakety :).

3. Pozitivní změnu jsem však zaznamenala, co se týče venkovních procházek. Když jsme s ní byli na víkend v Hradišti u rodičů, zkusila jsem ji venčit bez vodítka a světe div se, bylo to celkem bez problémů. Díky naší Becynce viděla, že se nemusí bát víc běhat a čmuchat, když jsem ale zavolala, že jdeme domů, tak přišla. Někdy hned, jindy za chvilku. Většinou ale měla ta "chvilka" důvod - buď ještě udělala loužičku nebo bobek a pak teprve šla domů. Je to prostě chytrá holka :).

4. Tento víkend jsme byli zase v Hradišti na slavnostech vína. Když jsem vstávala ze židle na zahrádce jedné restaurace, zastavila mě cizí  paní a povídá: To máte českého strakatého psa, že? Překvapeně jsem odpověděla, že ano (Belinda mi tam asi hodinu spala na klíně) a paní na to: No já to poznám, protože mám taky jednoho. Nakonec se ukázalo, že má doma tuším tříletého pejska z chovatelské stanice v Buchlovicích (kousek od Hradiště). Ptala jsem se, jestli má krátkostrstého nebo dlouhosrstého a trochu mě překvapilo, když řekla: Krátkosrstého, jako Vy. Tak nevím, ale když jsem tak o tom přemýšlela, zatím to opravdu vypadá, že Bela bude mít spíš krátkou srst než dlouhou. No necháme se překvapit.

5. Belindino nejoblíbenější místo pro bobky doma je v rohu obýváku za křeslem. Tam totiž nevidíme a když ho udělá ve chvíli, kdy jsme v jiném pokoji, bobek stihne "vyčichnout" a najdeme ho třeba až druhý den :). A mazaná opice opět zvítězí :).

6. Obrovským pokrokem je ale to, že začíná dávat najevo, že se jí chce ven. Bohužel zatím tak, že si stoupne ke dveřím a kouká a čeká.... Což je sice super, ale když se na ni zrovna nedívám a třeba vařím, nemám šanci to poznat. Proto občas ty bobky za křeslem :).

7. Došla jsem k závěru, že strakáči vskutku pozbývají pudu sebezáchovy... Nejen že Bela skáče kdykoli a kamkoli ji napadne, ale také ve vší tichosti překouše kabel od notebooku, když je zrovna v zásuvce. Díky bohu, že si vybrala tu tenčí šňůru, ve které je podle kamaráda asi 20 V, takže cituji "maximálně jí zabrněl jazyk". Nechci ani domyslet, kdyby při její ruletě padla volba na silnější kabel...

8. Trochu mě překvapuje Belindina nepoučitelnost v některých věcech. Před pár dny jsme jeli výtahem a když se otevíraly vnitřní dveře, skřípla se jí do nich zadní packa. Bela začala tak usedavě pískat, že se mi málem zastavilo srdce. Okamžitě jsem jí packu ze dveří vyprostila, nic vážného se jí naštěstí nestalo, jen se jí trošku zcvakly prsty. Ale chudinka si z toho i cvrkla. Bela se za 10 vteřin otřepala a byla v pohodě, zato já jsem se z toho vzpamatovávala ještě půl hodiny. Od té doby jí vždycky říkám Pozor, když se mají dveře otevřít, protože ona si dál neohroženě sedá těsně k nim....A stresovat se asi má panička, ne?